تاثیر صبحانه

تاثیر صبحانه

تاثیر صبحانه

تاثیر صبحانه

تاثیر صبحانه

تاثیر صبحانه
تاثیر صبحانه
ثبت شده در ستاد ساماندهي وزارت فرهنگ و ارشاد
تبلیغات در سایت ما تبلیغات در سایت ما تبلیغات در سایت ما
موضوعات
آرشیو
پشتيباني آنلاين
آمار
نویسندگان
نظرسنجي
جستجو
جدید ترین مطالب
امکانات جانبی
تبلیغات
تاثیر صبحانه

 اطلاعات ثبت شده در منابع تغذیهای نشان میدهد، افرادی که 20 دقیقه پیش از مطالعه، صبحانه میل میکنند، نسبت به گروهی که یک ساعت پیش از آن، صبحانه مصرف کردهاند، تمرکز بهتری دارند.

 
صبحانه باید شامل مواد غذایی باشد که بتواند یک سوم کل انرژی مورد نیاز روزانه را تأمین کند. داوطلبینی که به خوردن صبحانه اهمیت چندانی نمیدهند، حافظهی کندی برای یادآوری مطالب خوانده شده دارند. این امر سبب میشود داوطلب از اینکه مطالب خوانده شده را به خوبی به یاد نمیآورد، خسته و کلافه شود. علت این مسأله، پایین آمدن میزان قند خون و عدم تغذیهی مناسب مغز است. باید بدانید، گلوكز، منبع بزرگی از انرژی برای بدن محسوب میشود و همهی سلولها برای عملكرد مناسب به آن نیازمندند. بعضی سلولها مثل مغز، بدون گلوكز، عملكرد خود را از دست میدهند

اگر مدت زمان نخوردن صبحانه طولانی باشد، نگهداری قند خون در سطحی كه مغز قادر به فعالیت طبیعی خود باشد، دشوار شده و یادگیری و تمركز حواس، مختل میشود؛ در حالی که با خوردن صبحانه، قند خون در محدودهی طبیعی، حفظ شده و موجب بهبود عملكرد مغز و یادگیری میشود. در صورتی که نخوردن صبحانه تداوم یابد، تبدیل به عادت شده و علاوه بر عوارض فوق، موجب کمبود دریافت مواد مغذی روزانهی مورد نیاز فرد میشود که در وعدههای دیگر جایگزین نخواهد شد.

یک صبحانهی خوب بهتر است با سه یا چهار تكه نان سنگك و كمی پنیر و گوجه و یا گردو همراه باشد. قبل یا بعد از آن، نوشیدن یك لیوان شیر نیز انتخاب مناسبی است. اگر به همراه آنها، یك كاسه عدسی كم چرب به همراه آبلیمو نیز میل كنید، خالی از فایده نخواهد بود.
 
البته این گزینه میتواند به یك عدد تخم مرغ آبپز نیز تغییر یابد. به علاوه، خوردن چنین صبحانهای از بروز اختلالات روانی از جمله افسردگی، اضطراب و سرکشی در نوجوانان جلوگیری میکند. به گفتهی متخصصان، کلسیم، آهن و ویتامین B که از مواد غذایی شامل غلات و شیر تأمین میشوند، روی انتقالدهندههای عصبی تأثیر میگذارند. 

این انتقال
دهندهها، مواد شیمیایی هستند که باید اطلاعات را در دستگاه عصبی که به طور مستقیم مسؤول رفتار و خلق شخص است، جابهجا کنند. در عین حال، کارشناسان تغذیه برای افزایش اشتهای دانشآموزان برای خوردن صبحانه، توصیه کردهاند: شام را در ساعات ابتدایی شب میل کنید و در ساعت معینی از شب، بخوابید تا صبح زود بیدار شوید تا وقت کافی برای خوردن صبحانه داشته باشید.




تعداد بازديد : 1203
یک شنبه 27 / 8 / 1390 ساعت: 1:27
نویسنده:
نظرات()
می پسندم نمی پسندم
مطالب مرتبط
بخش نظرات این مطلب

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







درباره ما
مطالب تصادفی
ورود کاربران
عضويت سريع
تبادل لینک هوشمند
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
خبرنامه
آخرین نظرات کاربران